۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

امام‌جمعه موقت کرمانشاه:

اتحاد شیعه و سنی تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند

اتحاد شیعه و سنی تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند

کرمانشاه- امام‌جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر لزوم اتحاد بین شیعه و سنی در جوامع اسلامی، گفت: اتحاد شیعه و سنی تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حجتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: وحدت در جامعه اسلامی یک اصل است و از آیات قرآن گرفته شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام که در ایام هفته وحدت برگزار شد بر لزوم اتحاد شیعه و سنی برای تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی نقشی ویژه دارد که همین مساله بار بر دوش مسئولین فرهنگی کشور را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی در جوامع اسلامی، گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و اتحاد می‌توانند شکست دهنده توطئه‌های دشمن باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه به اتفاقات اخیر و کشتار فجیع در مسجد جامع سید آباد قندوز در افغانستان پرداخت و گفت: مقصر اصلی این جریانات آمریکای جنایتکار بود و تنها هدف آن نیز اختلاف افکنی میان مسلمانان است.

حجتی خاطرنشان کرد: این روزها سایه سنگین ویروس منحوس بر همه کشورها حاکم است و مردم کشور ما با واکسیناسیون به موقع می‌توانند از خطرات اجتماعی این ویروس بکاهند.

وی افزود: واکسیناسیون عمومی این روزها یک ضرورت است و حالا که دولت از هر کجای دنیا با هر قیمتی واکسن تهیه کرده روا نیست مردم در تزریق آن تأخیر بیاندازند.

کد خبر 5338681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha